Informatii Utile

Previous Next

Publicitate Online SEO sau AdWords - Studii de caz

Crearea unui site este primul si cel mai important pas, dar fara promovare nu va produce nici un efect, de acest lucru ti-ai dat seama sau iti vei da seama foarte repede.

Exista diferite metode de promovare a unui site, in cele ce urmeaza ne rezumam la cele mai importante dintre ele – SEO & AdWords.

Ambele metode urmaresc acelas obiectiv, dar principiile si activitatile presupuse difera semnificativ.

Pe scurt:

  • In cazul AdWords platesti Google ca sa te plaseze acolo unde vrei atunci cand vrei (impact pe parte de cautari dar si promovare prin display de bannere)
  • Iar in cazul SEO platesti pe cineva ca sa convinga Google sa te plaseze cat mai sus pentru cat mai multe cuvinte cheie gratiuit (impact variabil, si doar pe parte de cautari)

Practic cele 2 metode reprezinta puncte de vedere opuse care dau nastere la o serie de avantaje si dezavantaje, prin analiza acestora putem sa deducem care dintre cele doua este mai potrivita obiectivului urmarit.

Mai multe informatii, o descriere mai ampla a celor doua modalitati de promovare gasiti in articolul precedent.

In acest articol propunem o trecerea in revista a avantajelor si dezavantajelor celor doua metode, dupa care intr-un studiu de caz vom propune o abordare concreta in 3 situatii diferite.

Avantaje SEO:

  1. Continut consistent si relevant - SEO necesita continut bun, actual si relevant, continut care creeaza valoare pentru vizitatori si inspira incredere.
  2. SEO imbunatateste vizibilitatea, expunerea ta online si contribuie astfel si la crearea unei perceptii, reputatii mai bune in ceea ce priveste serviciile sau produsele furnizate.
  3. Credibilitate - o parte a vizitatorilor tind sa opteze pentru rezultatele naturale ale cautarilor, si sunt sceptici in ce priveste rezultatele marcate Ad.
  4. Creaza o Experienta User friendly - un SEO bun te obliga sa ai site-ul bine organizat si structurat. Site-urile bine structurate faciliteaza gasirea de informatii rapid si usor, creaza o experienta pozitiva vizitatorului.
  5. Pe termen lung SEO poate genera o rentabilitate mai buna a investitiei.

Avantaje AdWords:

  1. Simplu - nu exista modificari specifice pe site necesare pentru a fi pus in aplicare.
  2. Rezultate Imediate - Anunturile AdWords sunt afisate imediat dupa alegerea cuvintelor cheie, acest lucru aduce trafic imediat dupa activarea campaniei.
  3. Plata doar pentru rezultat - Google taxeaza doar atunci cand anunturile sunt accesate, deci vizitatorul a ajuns pe pagina.
  4. Directionare precisa - anunturile sunt afisate numai pentru cuvintele cheie alese. In plus, puteti controla zona geografica, perioada, si multi alti parametrii legat de caracteristicile publicului care doriti sa il accesati.
  5. Control - Poti seta bugete, intervale, activa sau dezactiva in orice moment
  6. Poti obtine prima pozitie pentru orice, si oricate cuvinte si expresii cheie doresti
  7. Definesti exact anuntul, in urma cautarii utilizatorilor li se va afisa exact ceea ce iti doresti ca ei sa vada (text, imagine sau video)
  8. Prin AdWords pot fi vizate absolut orice cuvinte si expresii cheie pentru care poti obtine prima pagina sau prima pozitie la cautari
  9. Statistici si posibilitate de optimizare in timp real
  10. AdWords vizeaza numeroase variante ale cuvintelor cheie (forme de plural, forme articulate, precum si combinatii de cuvinte cheie continand un cuvand vizat)
  11. Costeficient atat pentru firmele mici cat si pentru cele mai mari in masura in care tu decizi ce suma de bani esti dispus sa investesti pentru fiecare click al unui potential client.
  12. Dupa o perioada relativ scurta (1-3 luni) se poate determina cu exactitate impactul asupra vanzarilor, un cost / achizitie, si implicit rentabilitatea. Ulterior acest cost se poate estima si bugeta cu usurinta, eventual integra in pretul produselor / serviciilor etc.
  13. Este mult mai rentabil decat majoritatea metodelor clasice de promovare: materiale printate, banere, anunturi in ziare etc

Dezavantaje SEO:

  • Reprezinta un proces continuu - motoarele de cautare schimba algoritmii foarte des, iar aceste schimbari influenteaza indexarea;
  • Necesita timp - SEO este un proces indelungat comparativ cu AdWords, care aduce rezultate imediate. Multa munca cu continutul, taguri, articole, backlinking etc, iar rezultatele apar in general dupa 2-4 luni, uneori chiar mai mult;
  • Necesita ajustarea Site-ului - Pentru SEO anumite cerinte trebuiesc indeplinite;
  • Este necesara actualizarea frecventa cu cat mai mult continut relevant "proaspat", este indicat ca paginile sa includa un blog doar pentru furnizarea de continut de actualitate;
  • SEO nu poate garanta ca vei fi pozitionat pe prima pagina pentru anumite cautari, AdWords poate Garanta o pozitionare, chiar si pe cea dintai;
  • SEO poate viza doar anumite cuvinte cheie care se regasesc in anumite conditii in continutul paginilor tale;
  • SEO optimizeaza continutul site-ului pentru a-i imbunatatii pozitionarea, in cel mai bun caz acesta ajunge pe prima pagina, exista posibilitatea sa atinga doar nivelul paginii 2-3.

Dezavantaje AdWords:

  • Pretul, costul pe click (CPC-ul) depinde de concurenta - min  0.01, dar poate ajunge la sume considerabile de 5-10 lei/click (un singur click)
  • Dependenta - in cazul in care utilizezi doar Adwords pentru a genera trafic vei deveni dependent de acesta, odata oprita campania ramai fara trafic si vizibilitate

Avem avantaje & dezavantaje, sa analizam 3 situatii concrete:

  • Un producator de mobila
  • Un transportator
  • Un fornizor din domeniul HO-RE-CA

1. Caracteristici generale ale Serviciilor si Grupului Tinta

Producator Mobila

Transportator

Furnizor HO-RE-CA

Exista potential la nivel national chiar si global - in cazul in care esti gasit, ai o oferta unica de vanzare competitiva, exista sanse reale sa primesti cereri, ulterior sa semnezi contracte si sa livrezi, sa cresti afacerea din online.

Grupul tinta este dat de aria geografica in care iti desfasori activitatea (ruta).

Serviciile de transport reprezinta in general o nevoie acuta pe moment, decizia de cumparare se ia intr-un timp relativ scurt.

Un business local, grup tinta restrans cu potential limitat.

2. Cat de cautate / accesate pot fi, cat de bine se preteaza promovarii online?

Producator Mobila

Transportator

Furnizor HO-RE-CA

Se cauta modele, materii prime, furnizori, distribuitori ...

Oferta diversificata si nevoile specifice ale fiecarui client in parte fac ca acest tip de servicii sa fie printre cele mai accesate.

Se cauta relativ putin acest tip de servicii, in schimb tuturor ne place sa fim informati.

Sunt accesate din mai multe motive:
- grad inalt de specializare presupus si diversitate
- valoarea produsului in raport cu cheltuielile de transport permit livrarea acestora fara a influenta semnificativ pretul final

Se preteaza foarte bine pentru ca:
- ofertarea este foarte simpla, aceasta generand conversie rapida
- exista posibilitate de rezervare, plata online
Plus, foarte putine persoane mai salveaza numere de telefon - stiu ca dintr-un search gasesc pe prima pagina 4-5 variante posibile

Acest tip de servicii au un randament foarte scazut pe campanii axate pe cautare, in schimb pot da rezultate bune in campanii de tip display (Facebook, Google AdWords).

3. Sa vedem cum ar fi indicat sa abordam promovarea Online

Producator Mobila

Transportator

Furnizor HO-RE-CA

SEO Puternic si Sustinut din mai multe motive:
- Asigura continut relevant si actual ce inspira incredere - prima conditie pentru a vinde un produs de valoare
- Imbunatateste vizibilitatea ta online - o perceptie, reputatie mai buna vinde
- Inspira Credibilitate - trebuie sa fi foarte credibil ca sa vinzi produse de acest gen, riscurile sunt mari de ambele parti

SEO doar de inceput, la crearea pagini (in 2-3 pagini sunt suficiente pentru descrierea integrala a serviciilor - acest lucru dezavantajeaza net SEO, este practic imposibil de facut un SEO cu adevarat eficient).

Un numar relativ mic de cautari pentru acest gen de servicii, dar si faptul ca profitul / vanzare reprezinta o valoare mica nu recomanda promovarea prin AdWords Search.

AdWords - pentru a accesa piete, zone geografice greu accesibile prin SEO.

AdWords, campaniile de tip Search sunt foarte eficiente, CTR si conversii la parametrii foarte buni.

Ad Words orientat spre reteaua de display in cazul unui Start Up.

Desi concurenta locala este nesimnificativa, concurenta la nivel national sau global este enorma, este foarte greu, practic imposibil sa ajungi in primele pagini fara AdWords.

Prin AdWords orice piata poate deveni accesibila - Germania, Anglia, chiar si Rusia sau orientul indepartat.

Transportul reprezinta un serviciu relativ simplu, o nevoie pe moment, urgenta in majoritatea cazurilor, motive pentru care decizia de rezervare / cumparare se ia intr-un timp foarte scurt. Pentru a avea sanse reale in online este obligatoriu sa fi in prima pagina, chiar in primele 3 pozitii - acest lucru se poate garanta doar prin AdWords.

Un numar relativ mic de cautari pentru acest gen de servicii, dar si faptul ca profitul / vanzare reprezinta o valoare mica nu recomanda promovarea prin AdWords Search.

4. Concluzii

Producator Mobila

Transportator

Furnizor HO-RE-CA

Sunt necesare investitii ceva mai serioase in SEO, dar castigurile pe termen mediu si lung vor fi pe masura.

Trebuie sa fi obligatoriu in primele 3 pozitii la cautari pentru a avea rezultate bune, pentru a genera clienti si transporturi constant, altfel rezultatele vor fi practic imperceptibile.

Nici AdWords, nici SEO nu reprezinta o solutie viabila, eficace de promovare Online, ar fi bine sa te orientezi mai mult spre posibilitatile oferite de Social Media.

SEO - 50 %

SEO - 20 %

SEO - minimul necesar

AdWords - 20 %

AdWords - 70 %

AdWords Display - 10%

Reclame Online - 30%

Reclame Online - 10 %

Alte reclame online si offline - 80%

Alte metode de promovare online: advertoriale, plasare bannere pe site-uri cu autoritate in domeniu, promovare in presa locala, nationala sau internationala, publicatii de specialitate.

Inchei prin 5 recomandari amicale:

  • Inainte de a incepe orice tip de promovare online incearca sa iti pui la punct oferta
  • Analizeaza concurenta si apoi diferentieaza-te, asigura-te ca ai o oferta unica de vanzare care va convinge.
  • Integreaza oferta unica in toate mesajele si anunturile promovate.
  • Degeaba ai investit pentru a aduce clientul in ograda ta daca el nu este convins sa cumpere.

In momentul in care promovarea isi produce efectele vei avea nevoie de o conversie cat mai ridicata, pentru un randament cat mai bun al investitiei, o Oferta Unica de Vanzare gandita bine va oferi impulsul necesar.

Despre Noi

Suntem un furnizor web tanar, firma infiintata in 2012 ... vezi scurt istoric complet.